جلوهِ ولایت

پیام زندگی پرماجرای امام رضا (ع) به مامبارزه‌ دائمی خستگی‌ناپذیر است . مقام معظم رهبری

جلوهِ ولایت

پیام زندگی پرماجرای امام رضا (ع) به مامبارزه‌ دائمی خستگی‌ناپذیر است . مقام معظم رهبری

پیام زندگی پرماجرای علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) به ما عبارت است از مبارزه‌ دائمی خستگی‌ناپذیر مقام معظم رهبری


جمعی از وبلاگنویسان طرح قرآن، کتاب زندگی و مرتلان برگزیده ماه مبارک رمضان، عصر روز شنبه 19 مهرماه  در رادیو قرآن تقدیر شدند.

به گزارش روابط عمومی رادیو قرآن، جمعی از وبلاگنویسان و مرتلان برگزیده عصر روز شنبه 19 مهرماه با حضور نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رادیو قرآن تقدیر شدند



.

محمدحسین سبزعلی و عباس امامجمعه از مرتلان حاضردر جلسه بودند که تقدیر شدند. همچنین آقایان طوسی، سعیدیان و احمدیوفا به دلایلی در جلسه حضور نداشتند اما مورد تقدیر قرار گرفتند.

احمدعلی رضانژاد، رتبه اول، سجاد سحرخوان رتبه دوم، علی صفتزاده رتبه سوم جشنواره را به خود اختصاص دادند.

همچنین، ندا حقانیشقاقی، امیرحسین سلطاناحمدی، وهاب خدابخشی، پگاه گنجعلی، امیرعباس سبحانی و هدیه سادات موسوی رتبههای بعدی جشنواره را دریافت کردند.
بر اساس این گزارش،336 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که 24 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب و 10 اثر تجلیل شدند.

بیانیه جشنواره

امیرهوشنگ آذردشتی، دبیر اولین جشنواره وبلاگنویسی رادیو قرآن، در این برنامه به قرائت متن بیانیه هیئت داوران پرداخت. متن بیانیه به این شرح است:

«حمد و سپاس بیکران، خدای متعال  را که نعمت بزرگ قرآن را به ما ارزانی داشت و توفیق خدمتگزاری در محضر قرآن را نصیبمان فرمود. قرآن کریم سرچشمه حکمتهای والایی است که جرعهای از آن، دلهای حقگرا را حیاتی دوباره میبخشد. فرقانی است که رهپویان راهش را بصیرت بخشیده تا نور را از ظلمت بازشناسند و از هیچتر و خشکی در نشان دادن راه هدایت و سرفرازی، فروگذار نکرده است؛ هرکه دست به سوی زلال حکمت و معرفتش دراز کرده، چراغ پرفروغ مسیر هستیاش گشته و به استوارترین راهها، رهنمون گردیده است؛ و هر آنکه با غفلت از آن، بر خود ستم کرده، به گمراهی کشیده شده است.

شبکه رادیویی قرآن، به عنوان اولین رسانه شنیداری قرآنی فارسی زبان در جهان اسلام، مفتخر است که همواره مبلغ و مروج فرهنگ ناب قرآنی در قالب برنامههای رادیویی و طرحهای چند رسانهای بوده و امسال برای اولین بار در طرح تابستانی خویش علاوه بر بهرهگیری از امکانات چندرسانهای و فضاهای مجازی، مسابقه بزرگ وبلاگنویسی با محوریت سوره مبارکه لقمان را نیزبرگزار نموده است.

در این راستا همزمان با شروع طرح تابستانی شبکه، آئیننامه و لینک ثبت نام مسابقه در سایت شبکه قرآن قرار گرفت و ثبت نام از متقاضیان آغاز گشت و به رغم کوتاه بودن مدت زمان ثبت نام و معرفی آثار، اشتیاق وبلاگنویسان عزیز برای شرکت در این جشنواره کمنظیر و غیرقابل تصّور بود؛ به گونهای که با توجه به استقبال به عمل آمده و درخواستهای مکرر بلاگرها، علیرغم برگزاری مراسم اختتامیه طرح تابستانی با حضور ریاست محترم سازمان صدا وسیما در ششم شهریور 1393،  زمان ارسال آثار در بخش وبلاگنویسی، تا پایان شهریورماه 93 تمدید گردید. درمجموع 336 اثر به دبیرخانه ارسال گردید که از این تعداد، پس از بررسیهای فنی و کارشناسی اولیه،  250 اثر از استانداردهای لازم، طبق آئیننامه، برخوردار گشته و برای بررسی و ارزیابی  نهایی به هیئت داوران تقدیم گردید.

هیئت داوران با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی، در چارچوب ضوابط و آئیننامه مسابقه و با درنظرگرفتن شاخصهای تعیین شده در دو بخش محتوایی و فنی، نتایج بررسی و پیشنهادات خود را در اولین جشواره وبلاگنویسی رادیو قرآن با محوریت سوره لقمان، به شرح زیر تقدیم میدارد:

-1بررسی و ارزیابی آثار ارسالی در یک فرآیند دقیق و موشکافانه  در دو سطح محتوایی و فنی انجام شد و از میان 250 وبلاگی که موفق به راهیابی به مرحله پایانی شدند، تعداد 24 اثر به عنوان آثار برتر جشنواره، برگزیده شدند و رتبهبندی هر یک براساس امتیازات کسب شده انجام گرفت که از برگزیدگان محترم حاضر در این مراسم، تقدیر به عمل خواهد آمد.

-2 با بررسی آثار ارسالی، مشخص گردید که فعالیت و پویایی وبلاگنویسی درموضوعات قرآنی  بین جوانان عزیز میهن اسلامیمان  قابل توجه و محل ارج نهادن است. وجود این ظرفیت ارزشمند، مبیّن ضرورت و تلاش هر چه بیشتر برای فراهم کردن بسترها و زیرساختهای لازم با هدف بهرهمندی از مفاهیم بلند و آسمانی قرآن کریم در فضای مجازی در جهت تولید محتوای قرآنی میباشد؛ لذا پیشنهاد میگردد مسئولان امر این ظرفیت عظیم را ارج نهاده، تمام همت و مساعی خویش را در جهت زمینهسازی برای بروز و ظهور استعدادهای قرآنی در فضاهای مجازی به کار گیرند و در طرحهای چندرسانهای رادیو قرآن نیز، وبلاگنویسی به عنوان بخشی ثابت با محوریت موضوع طرح مدنظر قرار گیرد.

-3 وجود وبلاگنویسان خوشذوق و علاقهمند به موضوعات قرآنی در شهرها و روستاهای میهن اسلامیمان، نشانه ظرفیت بسیار زیاد عرصه وبلاگنویسی در این مراکز میباشد؛ به گونهای که بیشتر ارسالکنندگان آثار و شمار کثیری از برندگان این جشنواره نیز از شهرها و روستاهای مختلف بودهاند که لازم است ضمن قدردانی از این عزیزان، زمینههای لازم جهت رشد وشکوفایی بیشتر آنان فراهم گردد. در این زمینه رادیو قرآن مفتخر است از خدمات تمامی بلاگرهای قرآنی شرکتکننده در این جشنواره، به عنوان نویسندگان و تولیدکنندگان افتخاری محتواهای قرآنی بهرهمند گردد.

-4در نخستین جشنواره وبلاگنویسی رادیو قرآن با محوریت سوره مبارکه لقمان، آثار فاخری در فرمتهای مختلف مکتوب، صوتی، تصویری، پادکست و حتی نرمافزار قرآنی سوره مبارکه لقمان با قابلیتهای متعدد دریافت شد، که بحق شایسته تقدیر و سپاس فراوان میباشند. پیشنهاد میگردد لینک کلیه آثار ارسالی برای استفاده و بهرهمندی همگان در سایت رادیو قرآن قرار گیرد و آثار برگزیده در قالب کتاب «مجموعه آثار برتر جشنواره وبلاگنویسی رادیو قرآن با محوریت سوره مبارکه  لقمان» منتشر و ارائه گردد.

-5 توصیه میشود دوره‌‌های حرفهای وبلاگ نویسی قرآنی توسط متولیان امر ترویج و گسترش فعالیتهای قرآنی کشور، برگزار گردد و با ایجاد نهضت وبلاگنویسی قرآنی در میان علاقهمندان حوزههای قرآن و معارف اسلامی، نشر محتواهای قرآنی به شیوهای جذاب و هنرمندانه  صورت گیرد تا زمینه ی مقابله با گرایشهای ضد اسلامی در فضای سایبری، با قدرتمندترین سلاح یعنی قرآن کریم فراهم گردد.

-6 هیئت داوران با هدف ارتقاء و توسعه فرهنگ وبلاگنویسی قرآنی و حمایت از تولید محتوا در عرصههای قرآنی، استمرار و تداوم برگزاری چنین جشنوارههایی را پیشنهاد مینماید و از بلاگرهای عزیزنیز تقاضا دارد با ادامه ثبت پستهای مختلف قرآنی در وبلاگهای خود، به ترویج فرهنگ قرآنی در فضای مجازی  کمک نمایند و این امر را باقیاتالصالحاتی ارزشمند برای خود بدانند.

-7همه عزیزانی که به فراخوان اولین جشنواره وبلاگنویسی رادیو قرآن عنایت نموده و در ارسال آثار خود اهتمام ورزیده و اعلام حضور نمودهاند، برگزیده این جشنواره به حساب میآیند و معرفی تعدادی از بلاگرها در این مراسم به عنوان برگزیده، از ارزشهای والای دیگر وبلاگ نویسان محترم نمیکاهد.

در پایان، هیئت داوران ضمن سپاس از تمامی وبلاگنویسان ارجمند قرآنی، به خاطر عرضه توانمندیهای خود در شناساندن مفاهیم بلند و آسمانی قرآن کریم، به ویژه مفاهیم بلند سوره مبارکه لقمان، امیدواراست با حضور قدرتمند و عالمانه در فضای مجازی در عرصههای قرآنی، بتوانیم بیش از پیش به ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جهان، همت گماریم.

برای مشاهده گاری تصاویر این مراسم اینجا را کلیک کنید.

نظرات  (۱)

۰۴ دی ۹۳ ، ۱۶:۲۱ امین کوهرو

سلام علیکم. خدا قوت.
آیا میدونین کدوم کشور چای رو به ایران آورد؟! تو دوره قاجار، انگلیسی ها این چای رو وارد کشورمون کردن.
در یکی از نامه هایی که به دربار قاجار نوشته شده است آمده: «چرا می خواهید گیاهی را در ایران رواج دهید که حتی الاغ ها از نزدیک شدن به مزارع آن خودداری می کنند! چای مولد سودا در بدن و سودا مقدمه سرطان است!»
اگه دنبال جایگزین مناسبی برای چای سیاه، سبز و... هستید، "دمنوش سیب"  رو به شما پیشنهاد میکنیم. این دمنوش علاوه بر عطر و بوی خاصش، خواص بیشماری نیز دارد. کافیست فقط امتحان کنید...
در "نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی حاتم" منتظر حضورتان هستیم.
http://eghtesadmoghavematy.blog.ir/
یـ علی مدد ـا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی